Wnętrza

Czerwiec 1, 2009

Hugo Boss w Nowym Yorku

Hugo Boss w Nowym Yorku; Matteo Thun & Partners
Hugo Boss w Nowym Yorku; Matteo Thun & Partners

Wnętrze ograniczone drewnianymi strukturami rombu o kształcie diamentu (ikona Centrali Bossa w Szwajcarii) wzmacnia obraz tożsamości identyfikujący korporację i to począwszy od budynku a kończąc na wystroju wnętrza. Całość podzielić można na dwie części: od strony ulicy, miejską solidną zorientowaną na ekspozycję i druga położona w tylnej części budynku, bardziej intymną przeznaczoną na przebieralnie. Światło, skomplikowany system zaprojektowany wspólnie z A.J.Weissbard, wyznacza granice koegzystencji dobrze posadowionego systemu sprzedaży detalicznej ze środowiskiem miejskim.

Hugo Boss, rzut

Hugo Boss w Nowym Yorku

W dzielnicy przetwórstwa mięsnego Nowego Yorku firma Hugo Boss uruchamiała nowy dom towarowy. Wystawiła tu swoje cztery linie ubrań: Czarny Boss, Pomarańczowy Boss, Boss Selekcja i Zielony Boss. Po raz pierwszy firma Hugo umożliwia pełne spojrzenie na zakres kompetencji produkcyjnych tej marki. Salon stanowi mieszankę powierzchni miejskich zaznaczoną teksturą artystyczną. Beton i stal wprowadzone do wnętrza wnoszą swoją własną „nagą estetykę” w nastrój środowiska.

Beton penetruje podłogi, stanowi wykończenie ścian zdobionych fragmentami z cegły a następnie przyjmuje czarny kolor na poziomie sufitów gdzie miesza się z metalem elektrycznych i mechanicznych ciągów i deseniem regulowanych reflektorów przemysłowych. Tworzy to skorupę która znakomicie odpowiada duchowi wnętrza.

Eksponowany jest również znak firmowy i to na wielu poziomach: począwszy od dobrze zorganizowanego systemu sprzedaży detalicznej aż do przypomnienia znanego znaku firmowego - kubiku o kształcie diamentu - wykonanego z paneli drewnianych. Struktura ta zamyka w sobie całą wewnętrzną przestrzeń i podkreśla, począwszy od budynku a skończywszy na wystroju wnętrza, korporacyjną spójność firmy Hugo Boss.

Wnętrza

Wnętrze podzielone jest na dwie części: pierwsza służy do celów wystawienniczych. Wypolerowane żelazo, ciemno brązowe lakierowane monitory dla prezentacji różnych kolekcji, szklane- skórą zdobione- gabloty do ekspozycji akcesoriów, kasy sklepowe( Corian), kurtyna metalowej ściany gdzie można zaznać ochłody i pokrzepienia – to główne akcenty tej części. Strefa ta zawiera wieszaki, półki z towarami podświetlonymi spotami ukrytymi w podłodze to wszystko uzupełniają drewniane sfery w kształcie diamentów które odbijają się w tylnej ścianie. Można powiedzieć: refleksyjna „ ściana skupienia” która zaznacza granice i podwaja pole obserwacji.

Hugo Boss, zdj.: Paul Warchol

 

Druga część wnętrza, tam gdzie mieszczą się przymierzalnie, widoczna jest tylko w optyce silnie obniżonej transparencji. Tu klimat ulega znaczącej zmianie. Dzięki czerwonym zasłonom z aksamitu, sufitu w kolorze złota i drewnianym wykończeniom atmosfera jest znacznie cieplejsza.

Oświetlenie

Przejdźmy teraz do oświetlenia zaprojektowanego we współpracy z firma A.J. Weissbard. W strefie wystawienniczej zastosowane rozwiązania są bardzo skomplikowane. Dynamiczne światło generowane przez programowalne reflektory LED umieszczone naprzeciw umieszczonych na obwodzie paneli podświetlają betonowe ściany wraz z inkrustacją z cegieł (asymetrycznie wzdłuż lady) ze spotami umieszczonymi na szynach sufitowych. Intensywność świateł jest zmniejszona w strefie przymierzalni: światło, za wyjątkiem symbolicznej intensywności kilku kandelabrów, jest tylko pośrednie.

W ten właśnie sposób element światła wyznacza dwojaki nastrój salonu Hugo Boss : solidny i wielkomiejski wzdłuż ulicy a intymny, tchnący prywatnością obszar w tyle pomieszczenia- jednakże wciąż pozostający w kontakcie z miastem.

Hugo Boss, zdj.: Paul Warchol

Hugo Boss, zdj.: Paul Warchol

Hugo Boss, zdj.: Paul Warchol

Hugo Boss, zdj.: Paul Warchol

Źródło: Matteo Thun & Partners

Autorzy:
tłum.: A Paluchowski

Tagi: Matteo Thun wnętrza architektura

Domy jednorodzinne

Wizualizacje gotowego projektu domu jednorodzinnego. Projekt dostępny m.in. na https://www.extrad...
Sierpień 24, 2020
STODOŁA NA PRZESTRZAŁ Projekt domu jednorodzinnego w charakterze współczesnego domu wiejskiego -...
Sierpień 18, 2020

Konkursy

Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze we współpracy ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich Oddział Kraków ogłasza międzynarodowy, jednoetapowy, realizacyjny konkurs architektoniczno-urbanis...
Październik 13, 2020
W tej edycji Mazda poszukuje młodych projektantów zainteresowanych tematem recyklingu, którzy tworzą w dziedzinach grafiki użytkowej, mody, designu oraz architektury wnętrz. Warunkiem wstępnym udzi...
Październik 6, 2020

Materiały budowlane

Firma FAKRO od prawie 30 lat kreuje oraz wdraża innowacyjne rozwiązania stolarki otworowej. Ogrom...
Wrzesień 30, 2020
Firma Aluprof wprowadziła do oferty nowy system moskitiery plisowanej MPH DUAL, która skutecznie...
Marzec 2, 2020

Polska Świat

Zwycięzcą 56. konkursu i zdobywcą Dorocznej Nagrody SARP im. Zbyszka Zawistowskiego Dyplom Roku został arch. Paweł Lisiak, autor pracy „Laudato si’: klasztor OO. Franciszkanów w Babich Dołach z kościołem pw. NMP Gwiazdy Morza”.
Zwycięzcą 56. konkursu i zdobywcą Dorocznej Nagrody SARP im. Zbyszka Zawistowskiego Dyplom Roku z...
Październik 20, 2020
Łódzki Monopolis najlepszym projektem „mixed-use” na świecie.Autorem projektu jest pracownia Grupa 5 Architekci
Łódzki kompleks został zdobywcą prestiżowej nagrody w międzynarodowym konkursie MIPIM Awards 2020.
Wrzesień 18, 2020

Wzornictwo

Kolekcja Modernizm nagrodzona Bronze A' Design Award w kategorii materiały budowlane i elementy konstrukcyjne
Zaprojektowana przez Maję Ganszyniec kolekcja Ceramiki Paradyż - Modernizm zdobyła nagrodę Bronze...
Maj 13, 2020
The Whole Elements, Anna Bery, FOSSILS
Projekty Anny Bery przenoszą surowość i nieokreśloność przyrody do wnętrza, są także próbą zmierz...
Kwiecień 10, 2018